Google un latviešu valoda

Ja jums pārlūkā ir iestatīta useragenta lokāle uz latviešu valodu, tad visas Google lapas noklusēti darbojas latviešu valodā. Tāpat visas Google darbvirsmas programmas tiek noklusēti  instalētas latviešu valodā.

Bet kas tā par valodiņu, ne pazīt ne kā. Locījumi krustām šķērsām, daudzviet tulkojums pilnīgi uz nepareizu pusi aizgājis. Daži izņēmumi ir daudzmaz labi –  meklēšana, pasts, kalendārs, grupas arī ir tā neko.

Pēdējā gada laikā esmu mēģinājis vairākkārt sūdzēties Googlei un pieteikties palīgā,  bet tas  izrādās nav viegli.  Visādās inquiry formās rakstītais pazūd bez vēsts. Forumos rakstītajam arī atsaucība minimāla.  Androīda lokalizācijas centieni vispār bij kā pret sienu.

Vai kāds zina kā tikt līdz dzirodošām ausīm Googles pusē, vai arī mums būs jāpacieš savs banānu republikas statuss?

7 thoughts on “Google un latviešu valoda

  1. Latviskojumi tur tiešām ir sāpe. GMail daļai uzrakstu vispār ir greizs kodējums – burtu vietā ķeburus rāda. Pirms kāda laiciņa (gadiem!) meklēju kam sūdzēties, tā arī neizdevās atrast dzirdīgas ausis un kartu dienu nākas skatīties uz “Pçdçjâ darbîba kontâ”…

    • Diemžēl es lietoju pārlūkprogrammu, kas man neļauj mainīt atsevišķiem lapas elementiem kodējumu😦 Tāpat man neliekas pārāk ērti, ja man ir jāmaina atsevišķām frāzēm kodējums. Tāpat man nav skaidrs, vai tas ir jādara katru reizi, vai arī pārlūkprogramma atcerēsies, kurus teikumus kurā kodējumā es vēlos redzēt? Man personīgi daudz labāk patīk, ja visa lapa ir vienā kodējumā, piem. UTF-8 un tad ar atsevišķu vārdu kodējumu nav jāčakarējas.

Komentēt

